Redizajnirani Mercedes E-klase donosi elektrifikaciju i nove tehnologije


Automobilska inteligencija sada postaje uzbudljiva i dinamična: E-Klasa Limuzina i Karavan prvi su predstavnici detaljno osvežene serije. Oba modela će stići u salone evropskih dilerstava na leto 2020.godine. Verzija limuzine za dugim među-osovinskim rastojanjem (Kina), kao i coupé i kabriolet verzija, uslediće nakon toga.



Poboljšana dinamika i unapređenje E-Klase se ogleda u rasponu modela: već početni model dolazi sa sportskim Avantgarde Line eksterijerom. Kao rezultat, osnovni model E-Klase poseduje centralnu zvezdu napred po prvi put. Novi hromirani prednji kraj igra ulogu u svežem izgledu: Avantgarde Line gril je redizajniran sa dve hromirane lajsne  i vertikalnim šipkama visokog sjaja. Hrom i visoki sjaj crnih elemenata  na prednjem braniku ističu sportski i elegantni izgled. Tako i dostupni Exclusive Line paket pravda svoje ime: posebna maska hladnjaka, uspravna zvezda na poklopcu i veliki hromirani elementi na prednjem braniku naglašavaju ovo pozicioniranje. Paket AMG sa novim branikom u stilu AMG Perfomance modela izgleda još sportskije. Dodatno, u paketima Avantgarde, AMG Line i kod modela All-Terrain, poseduje izražene greben na haubi. E-Klasa u standardu ima sva LED svetla. MULTIBEAM LED prednja svetla, kao I ULTRA RANGE duga svetla, dostupna su kao opcija.  Dizajneri su takođe osvežili zadnji deo limuzine sa novim branikom, deljenim zadnjim svetlima i novim poklopcem prtljažnika. Unutrašnji dizajn zadnjih svetala je revidiran kod svih modela. 




Nova E-Klasa poseduje poslednju generaciju Mercedes-Benz sistema za pomoć u vožnji koji pružaju kooperativnu podršku vozaču. To rezultira posebno visokim nivoom aktivne sigurnosti: limuzina i karavan verzija su u stanju da odreaguju u slučaju da vozač to ne učini. Prepoznavanje da vozač ne drži ruke na volanu (tzv. hands-off) sada radi na kapacitivnoj osnovi. To omogućava bolje iskustvo za vozača u polu-automatskom režimu vožnje. Kako bi informisao sistem da vozač i dalje ima kontrolu nad E-Klasom, dovoljno je da vozač uhvati volan. Ranije je kao povratna informacija bio potreban trenutak upravljanja tj. neznatno okretanje volana. U standardu, E-Klasa dolazi sa sistemom Active Brake Assist, koji je u mnogim situacijama u stanju da koristi autonomno kočenje kako bi izbegao sudar ili ublažio njegovu ozbiljnost. Sistem takođe može da koči kad detektuje nepomična vozila ili pešake pri tipičnim gradskim brzinama, kako bi sprečio sudar, u zavisnosti od situacije. Deo Driving Assistance paketa je sada dostupan prilikom priključenja u prilaznoj traci. Određenje funkcije Intelligent Drive sistema mogu se po želji dokupiti u okviru Driving Assistance Package. Oni uključuju Active Speed Limit Assist, koji koristi podatke mape i informacije iz sistema Traffic Sign Assist da bi reagovao na promene u ograničenju brzine. Prilagođavanje brzine zasnovano na ruti ispred krivina, kružnih tokova, naplatnih stanica, T-raskrsnica kao i pre isključenja / izlaska sa autoputa / brzih puteva takođe su obuhvaćene. Kada vozač uključi DISTRONIC Active Active Assist, s prilagođavanjem brzine zasnovanom na ruti, E-Klasa je sada čak u stanju da odgovori i na podatke iz LiveTraffic Information. U idealnom slučaju, to se dešava čak i pre nego što vozač ili radarski i senzori kamere uspeju da otkriju prepreku u saobraćaju. Kada se detektuje gužva, brzina se smanjuje na približno na 100 km / h kao predostrožnost ukoliko vozač namerno ne odluči drugačije. 




Nova E-Klasa opremljena je najnovijom generacijom MBUX multimedijalnog sistema (Mercedes-Benz User Experience). U standardnoj opremi sadrži dva velika ekrana veličine 10,25 inča / 26 cm, koji su zaslužni za izgled širokog ekrana sa karakterističnim rasporedom jedan pored drugog. Opciono su na raspolaganju dva ekrana od 12,3 inča / 31,2 cm. Informacije na instrument tabli i na medija displeju lako su čitljive na velikim ekranima visoke rezolucije. Prezentacija sa sjajnom grafikom doprinosi intuitivnom korišćenju. Ostale prednosti uključuju, u standardnoj opremi, medija ekran osetljiv na dodir i upotrebu tehnologije proširene stvarnosti na navigacioni ekran kada je navigaciona funkcija aktivna: slika okoline unapređena je korisnim navigacionim informacijama. Na primer, strelice ili kućni brojevi se automatski direktno prikazuju na primer. Sistem takođe pomaže vozaču na semaforima: ako je E-Klasa prvi automobil na semaforu, displej semafora se ističe. Na ovaj način, ova nova funkcija posebno pomaže kada semafor nije vidljiv.




Elektrifikacija pogonskog sklopa predstavlja još jedan veliki korak napred sa ažuriranjem modela E-Klase. Sedam modela je dostupno kao plug-in hibrid (dizel i benzin, limuzina i karavan, pogon na zadnjim točkovima i pogon na svim točkovima). Linija visoko efikasnih i moćnih benzinskih motora sa niskom emisijom pokrivaće raspon od 115 do 270 kW, dok se spektar dizel vozila kreće od 118 do 243 kW. Po prvi put, četverocilindarski benzinski motor (M 254) sa integrisanim starter generatorom (ISG) druge generacije koji proizvodi do 15 kW dodatnog pogona i 180 Nm obrtnog momenta unapređuje opseg motora. Modeli opremljeni ovim motorom imaće 48-voltni električni sistem na vozilu. Zahvaljujući rekuperaciji energije i mogućnosti da se "jedri" pri isključenom motoru, benzinski motor je visoko efikasan.